Zwrot i wymiana towaru

Każdy nasz Klient ma prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyn zgodnie z Ustawą z dn. 2 marca 2000r. O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz.271) art. 7 w ciągu nie dłużej niż 10 dni od otrzymania zamówionego towaru w ramach odstąpienia od umowy według zasad ogólnych, które wynikają z przepisów dotyczących zawarcia umowy na odległość.

 

Prawo to dotyczy tylko i wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, tj. dotyczącej jedynie osoby fizycznej dokonującej zakupu w niezwiązanym z prowadzoną działalnością zawodową i gospodarczą celu. Aby zwrócić towar w trybie odstąpienia od umowy produkt musi spełniać kilka podstawowych reguł, tj.

  • być odesłany w pełni kompletny

  • towar, ani akcesoria nie mogą być uszkodzone

  • żaden z elementów nie może nosić śladów użytkowania poza tymi które pozwalają na sprawdzenie zakupionego towaru.

  • Zawierać dowód zakupu lub kopię/numer faktury VAT, oraz wypełniony formularz odstąpienia od umowy znajdujący się pod adresem:

Nie ma możliwości zwrotu produktów chronionych prawem autorskim, m.in. oprogramowania, płyt z muzyką itp.

Jak dokonać zwrotu

W sytuacji chęci do skorzystania z przepisu odstąpienia od umowy, Klient powinien odesłać towar na własny koszt po wcześniejszym zgłoszeniu e-mailowym. Towar powinien być zwrócony na adres: MIXFOTO, Jesionowa 5 lok. 15, 98-100 Łask.. Do przesyłki dołączyć należy wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość wraz z numerem konta oraz dowodem zakupu. Po otrzymaniu przesyłki zwrotnej Sklep sprawdzi otrzymany towar i w razie braku stwierdzenia przeciwwskazań dokona zwrotu gotówki. Zwrot nastąpi nie później niż 14 dni roboczych po otrzymaniu przesyłki. W przypadku gdy dowód zakupu to faktura VAT sklep odsyła do klienta korektę faktury VAT, którą należy podpisać i odesłać na wskazany adres. Termin do zwrotu gotówki w tym przypadku liczony jest od dnia otrzymanej podpisanej korekty faktury.

 

Pozostałe powody zwrotu

W sytuacji kiedy otrzymany przez Klienta towar okaże się być niezgodny z zamówieniem zostanie on w miarę możliwości wymieniony na nowy, zgodny z umową kupna. W przypadku, gdy wymiana taka nie jest możliwa po odesłaniu towaru przez klienta następuje zwrot gotówki. Aby przyspieszyć wymianę towaru na prawidłowy Klient może przesłać zdjęcia otrzymanego towaru (niezgodności z nim związanych) e-mailowo na adres: sklep@mixfoto.pl wraz z opisem problemu. Możliwe jest wtedy szybsze zakończenie zgłoszenia. Odsyłany towar każdorazowo powinien posiadać załączony dowód zakupu oraz wypełniony i podpisany formularz reklamacyjny dostępny pod adresem: http://mixfoto.pl/pliki/pismo_reklamacyjne.pdf